morgonpigg?

hej hej hallå dagboken.

idag är det tisdag och fyhellfan vad det känns må du tro, och vem känner inte igen sig när jag aldrig vill sova på kvällen och det känns som att jag blivit träffad av ett atombombskrig på morgonen när jag är tvungen att gå upp. usch då mår jag allt illa. på morgonen är jag allt annat än barmhärtig, ja så dem jag bor med, för tillfället mina föräldrar får stå ut med både tre hunsningar och glåpord i form med att de får minsann inte gå på toaletten på övervåningen på morgonen, nej, för då kommer det basilusker på min fina blå tandborste från colgate NY! Detta har jag minsann sett på Fredrik och Mackan, eller nej förresten. Erik och Filip heter det? Whatever. Dessa gjorde en undersökning, att inom 4 meter från toalettstolen åt alla håll och kanter kommer det toalettbaciller när man spolar ner det man åstadkommit i porslingsstolen. Detta är helt och hållet äckligt, så till den milda grad att jag, Olivia Anna Beatrice har köpt mig ett tandborstfodral för att de små inbicillerna inte ska komma i närheten av min tandborste. Eller svinborst, som Tora kallar det, när jag fick för mig att dra mitt strå till stacken till förmån för miljön och gick och inhandlade på en fin liten gårdsbutik, dit jag dessutom cyklade, en Ekologisk tandborste.

Den var dock av plast, och det slog mig flera gånger när jag låg i min kammare på kvällen, hur i hela fridens namn kan min fina ekologiska tandborste, kalla sig ekologisk, när den är gjord av PLAST? Så jag tog min cykel och cyklade tillbaka till den lilla gårdsbutiken för att husförhöra denna människa som hade sålt mig tandborsten som jag i god tro hade köpt, rätt av sådär bara. Och det var själva "borstet" som var ekologiskt, mitt fina lilla svinborst som var min vän, 4 meter från toaletten omsorgsfullt invirad i ett tandborstfodral.

Apropå det inlägg jag skrev igår, ikväll lovar jag, då ska du få se den äkta versionen av min stad Helsingborg.

Och jag vet, även om det nu inte finns någon där ute som väljer att läsa min blogg så är det ändå lite fint för mig att skriva Till någon. Men jag ställer förfasen inte några frågor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0