fashion

Jag är så trött på mode. Eller .. correction. Jag är trött på människor som tror att de är modeintresserade, att de har sin nischade stil och på folk som säger att de lever för fashion. I live for Merlot! Not.

Butter, ja. Bitter, nej.

Varför kan inte folk bara medge att lårhöga stövlar som är höstens stora "it" inte passar till ben där knäna hänger ner till fötterna. Att magtröjor inte passar på en tungviktare och att de jä*la chanel-väskorna inte är snygga. Kejsarens nya kläder. Därför ingår detta inte i min garderob?

Jag respekterar allt och alla (utom brats, men de har ändå ingen stil och ingår dessutom inte i genren mode) men jag undrar när folk ska börja tänka och inse sin stil, som man känner sig komfort i, som man kan stå upp för och sluta leva för status i modetidningar. Sofie Fahrman, nah.

Jag tycker ofta också att trender kan vara jäkligt snygga men nu har vi fan gått över gränsen. Alla ska numera utge sig för att vara hippa, hippies, modemedvetna. Skärp er!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0