Ögon-kakao

Igårkväll gjorde jag något revolutionerande, jag har var ute och sprang! Eller ja, gick-sprang då. Man stoppar in i-poden långt in i örongloben och sätter på sin halvsunkiga musik och sedan kör man. Felet med mig är bara att jag är alldeles för fokuserad på andra när jag är ute på min joggingrunda så jag tänker inte på FLÅSET! det lilla flåset. ett,två,tre,fyra som far min lärt som verkligen kan knepet med att ha tyngden på dalskidan.

Nä när jag väl är utanför dörrarna på jobbet och tar mig ut på en runda fokuserar jag hellre på vad för folk som hänger på Gröningen, vad jag ska ha på mig dagen efter, vad folk käkar för glass och hur jobbigt det kommer att bli att duscha efteråt .. jag kör på tredagarsregeln. Därför springer jag på som faan när det kommer folk i sikte så att de inte ska få för sig att jag liksom.. ja.. sackar efter och tar det sedan det lilla lugna när horden av människor gått förbi. Jag är. en ögontjänare skulle man kunna säga i springnings-frågan.

Men summa sumarum, det var ganska najs ändå. Jag tror jag får köra på´t idag igen och denna gång försöka utan ögontjäneri. WE ARE ALL WINNERS!

Sedan hade jag även ett litet snacka med min gode vän Anastaklios igår och vi känner nu båda i varsinn ände av Svea att nu är det nog. 50 spänn för varje felsteg vi tar, inget snask, alkohol en gång i veckan, inga chirre med dirre, inga munkar bara mat. Bacon är total-lagligt dock. Straffet: om du dricker 5 deciliter rhode island sås, ja då blir det basta med en lika lång löprunda som tar bort det vi nyss tryckt i oss. Ja den som lever får se.

Denna kropp vill jag ha.



Denna kropp har vi nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0