NORGELAND

Ja. Här sitter man nu i Norge i ett litet rum med en baststol, två garderober, en förhall, en IKEA-bäddsoffa, ett stycke gardiner vi satt upp med skruv och hammare, feng shui-ljus från KIWI, ett värmeelement som låter som Överste Hati´s marsch, lotion, två datorer och en obäddad luftmadrass utan luft (OBS Amanda jobbar på BAKER HANSEN were getti´n loaded). Ja det var nog allt.
Jag var lite skeptisk till en början när jag kom, visste inte riktigt hur saker och ting skulle ble men sagt och gjort mötte A mig på stationen i fredags med päls och pampucher och vi tog trikken hem till Bygdøy Allé 18, till vårt kollektiv. Jag trodde väl aldrig att vi skulle bo såhär spartanskt, ja inte jag och Amanda iaf. Denna veckan har gått till att
1. Söka jobb
2. Söka jobb
3. Söka jobb
4. Hitta i Oslo
5. Köpa päron och lax
6. Träffa Elin Westerholm!
7. Grundstäda kjøkket
8. Söka jobb
Till en början var det hela mycket rogivande men nu börjar jag tröttna på att bara söka jobb och känna mig som en prostituerad när jag söker jobb och hela tiden få till svars: "Vi trenger ikke no for tillfelled, men du må ge det ett nyt førsøk til sommeren". ÅÅÅH.
Men på det hela taget trivs jag meget bra här i Oslo, var inte oroliga. Det känns som hemma nästan eller ja det känns liksom inte så mycket annorlunda från Svea om ni förstår.
Idag var jag och sökte jobb på Hjem-is, Norges svar på Hemglass. Hoppas mycket på detta jobb.
Amanda jobbar på, på Storo Senter och är mycket duktig! Vi försöker att hålla varandras humör uppe och imöra kommer vår Mami, ÅH MIN MAMI! Kanske man kan få na att smuggla in en stock av snus endast det bästa för här är det ju spritt språngandes omöjligt att upprätthålla en image då en dosa kostar runt 70 nok.
Amanda har fått lön och vi kanske kan se en början på denna vistelse nu iaf :D, hoppas jag också får jobb snart.
Nu är det så att jag inte har någon kamera neither har Amandan så det får bli Photo Booth :)
Vårt rummen
Korridoren
Kök
Das is alles!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0