Tout jour-dag [any day torsdag]

Mina dagar börjar alltid likadant. Eller för att ta det från kvällskvisten dagen innan.

Jag tänker att: Imorgon, ja imorgon då ska jag gå upp 5.45 packa väskan för dagen och ge mig ner i stan för att simma innan jobbet som förövrigt börjar 8.00. Jag är T AGGAD, det ska bli så skönt med en simtur, komma i tid och vara pigg hela dagen efter. Jag ser framför mig ett par slanka ben utan ett päronlår, en slimfittad mage och ett par armar utan överflöd; ooh jag lever opp!
När jag sedan somnar och vaknar morgonen efter av mitt alarm är det som att jag har sovit i en liten slummer, fem minuter eller så. Jag snoozar. Jag sätter klockan på 6.00 istället. Snoozar, sätter klockan på 6.20, snoozar sätter alarmet på 6.30 och somnar om. Vaknar fem minuter senare, kan knappt öppna ögonen och tänker på min fantasikropp men om jag tänder lampan så MÅSTE jag gå upp. Men jag sover. Jag är för fasen helt stein-döv (och död för den delen). Sedan 8.30 knapprar min far på dörren och sjunger en fin godmorgon sång. Jag går upp 8.40 och har 20 minuter kvar tills jag ska vara på jobbet.

GODMORGON


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0