på en tågstation i skåne

Just nu befinner jag mig på en tågstation någonstans i Skåne. Det är skånska som talas här. Jag ser en svart rullväska med nametag på, den ser ytterst skum ut och två poliser kom nyss och lyfte bort den för inspektion. Jag tar nog tåget hem snart, om tjugo minuti en kvart blir lagom. Har redan suttit här en timme och tittat på folk. Blivit skrattad åt av ett fjortisgäng. Jag lyssnar på Coldplay och tycker lite synd om mig själv. Lovers in Japan. På repeat. Så jävla synd om mig. Två sprut för ja, ett sprut för nej OCH HON GRÅTER. Nej inte för att jag är lonely planet utan för att ett gammalt par satte sig framför mig nyss, ätandes på Burger King. Och darrade med sina fina rynkiga händer. Så fina. De hade en basker och grå låderock. Söta svarta skor från Ecco och glasögon på nästippen. Fantastiska varelser. En man stirrar. Han satte på sig glasögonen nyss för att inspektera om jag verkligen var så flottig i hyn efter ett kycklingmål och ett cheeseburgermål med plusmeny på Burger King. Måste banta. Pratade nyss med min kärlek. Som inte är min kärlek längre. Inte på det viset iallafall. Nu måste jag hitta något att fylla ut hjärtesorgen med. Snus. Fyfan. Det rinner och jag känner hur min glugg och fläskkotlett blir större. Alla sittplatser är upptagna. En cowboyhatt spatserade nyss förbi. Med pumaskor. Vilken combo va? Men han såg snäll ut iallafall.

Amanda har svininfluensa och festar. Victor har sin pojkvän från Umeå på besök och spelar bilspel. Attan vaknade nyss. Christofer är på fest. Emola jobbar. Erika är på släktkalas. Päronen är på The Tivoli och kollar på stripshow.  Elin är med sin loverboi. Jag sitter ensam på en tågstation. Nu går tåget. Och de andra sitter på berget och äter smörgåsar. RYCK UPP DIG OLIVIA


Fyfan vad tragisk jag är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0